San Pedro de Atacama - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Thijs en Flo - WaarBenJij.nu San Pedro de Atacama - Reisverslag uit San Pedro de Atacama, Chili van Thijs en Flo - WaarBenJij.nu

San Pedro de Atacama

Door: Thijs

Blijf op de hoogte en volg Thijs en Flo

09 Januari 2015 | Chili, San Pedro de Atacama

Zo. Overleefd. De busreizen bedoel ik dan hè.
We zijn in San Pedro de Atacama. De bus kwam een dik uur later als zou moeten, of moet ik zeggen als wij gedacht hadden. De buschauffeur had waarschijnlijk een andere tijd in gedachten... Maar goed.
Na een reis van 21 uur kwamen we aan in Antofagasta. Daar hebben we nog een paar uur gewacht tot de volgende bus naar San Pedro kwam. En daarna hadden we nog een busreis van n uur of 5 voor de boeg.
In Antofagasta hebben we even op het strand zitten eten. Met als uitzicht een pelikaan die als kamikazepiloot diverse keren het water in dook om daar zijn maaltje uit te halen.
Onderweg veel mooie bergen en woestijn gezien. We reden denk ik midden door de Atacama woestijn. Overal waar je keek alleen maar zand, zand en nog een zand. Tijdens de rit zijn we nog verwend door het lokale snurkorkest wat om ons heen zat. Wat kunnen die Chilenen snurken zeg. Pffff. Flo heeft nog een tijdje haar ogen dicht gehad en ik her en der een paar minuten. Tenminste zo voelde het.
Rond middernacht waren we op het busstation van San Pedro. Iedereen keek om zich heen, is dit waar we moeten zijn? Hmmm. Oke dan.
Even de routebeschrijving van het hostel er bij gepakt. Het zou 5 minuten lopen zijn. Even moeten zoeken, maar we waren er zo te voet. Het waren wel van die twijfelachtige onverharde paadjes waar je eigenlijk niet in het donker zou moeten lopen.
Mooi hostel. Leuke kamer. Én ze adverteren hier zelfs met: warm water! Kijk daar hebben we wat aan :-)
De volgende dag zagen we eigenlijk pas hoe de omgeving was. Mooi. Veel zand, woestijn, bergen en een vulkaan. Leuk dorpje.
Vandaag alles hier verkend en wat trips geboekt. Op een paar plaatsen wat gedronken en gegeten. Nu tijd voor bedje. Morgen 0700 worden we opgehaald voor de eerste trip. We zijn benieuwd!
Foto's volgen nog.

• 09 Januari 2015 - 06:50

Bas:

Leuk om te lezen en omgeving ziet er geweldig uit. Veel plezier nog. X

• 09 Januari 2015 - 07:11

Elles:

Klinkt gaaf en de foto's zien er goed uit. Misschien toch een ietsepietsie jaloers? ;-)

• 09 Januari 2015 - 08:00

Rick:

Mooi verhaal. En fijn om te lezen dat jullie het goed hebben! Wanneer is Dakar? Genietse van al het moois! Kus

• 09 Januari 2015 - 18:52

Gerk En Ellen:

Super leuk om jullie verhaal te lezen, zo te horen genieten jullie enorm, behalve dan van de busreizen ;)
    Geniet ervan! Kus!

• 09 Januari 2015 - 19:14

Marije:

Oh jongens, wat een heerlijkheid!! Geniet daar! Dikke kus!

• 10 Januari 2015 - 11:06

Tonny:

Ik wist niet dat jij zo leuk kon schrijven! Ga zo door, T

• 10 Januari 2015 - 12:51

Björn & L:

Hemeltjelief wat een reis!! Maar om de vervelende reis heen klinkt het super!! genietse!! Liefs Björn, L, Teun, Kootje & Klaas